NG's recomandă:


4 camere web partia de schi Covasna

Esti curios?

PC Computer

Creative Commons


TinaR - VIP
Azi cumperi mai ieftin:

35% reducere la colectia Nautilus

Piata de Advertoriale
I'm listed in Personal Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Popular Posts

Bottom 3

CafeForm Plus
Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Ecuaţia cardului pierdut şi Renel, GDF-Suez şi ... factura verde!

O întrebare cât se poate de simplă: cât mă costă dacă îmi pierd cardurile bancare? Răspunsul oficial este: nimic. Le anunţi pierdute, se anulează şi în câteva zile sau săptămâni îţi soseşte la bancă alt card, pe care îl poţi folosi ca pe cel vechi.
Şi totuşi, un astfel de incident costă. Chiar foarte mult, dacă e să facem un calcul în procente. Să începem cu povestea, totuşi. Am avut o zi în care, se pare am reuşit să îmi pierd acel toc în care îmi ţin cardurile de toate felurile. Nimic deosebit, dacă este să privim în ansamblu.
Problemele au început la scadenţa diferitelor facturi, căci în speranţa că acel toc este pe undeva prin casă, am tot amânat declararea lor ca pierdute. Astfel că au trecut 2 săptămâni şi m-am trezit în întuneric şi frig. Renel-ul îmi făcuse o vizită. Asta în timp ce eu eram la ei să plătesc (a fost o diferenţă de 1 oră între hârtiuţa lăsată de ei în uşă (???) şi chitanţa plătită de mine). Costul? 200 de lei deconectare-reconectare, 120 de lei (!?!) facturi (3, căci tot atunci se emisese şi a ultima) şi 50+ lei ceva garanţie ce va rămâne pe cont 2 ani (apropo, nu ştiu baza legală a acestei garanţii, dar sună tare ... porcos). Bun! Am rezolvat cumva şi m-am trezit a 2-a zi în frig. GDF-Suez mi-a făcut o vizită. Nu am avut cu cine să discut, cel mai apropiat birou al lor este la 25 de kilometri. Bun, cu greu am rezolvat. Pretul? 100 de lei datoria, 103 lei conectare-reconectare.
Ce să vă spun? Aş plăti cu cea mai mare plăcere fără să comentez, dacă aceşti bani ar merge la săracul om cu patentul, care stă şi ascultă şi porcăriile şefului şi ale clientului. Dar nu la el se duc banii aceştia. Apoi mai este un alt aspect. La o datorie de 52 de lei la Renel, m-a costat peste 800% să fiu la zi cu tot ce apărea în sistemul lor şi să ardă becul în bucătărie şi să pot scrie acest articol. Nu este un lucru normal. Mă întreb dacă aveam o datorie de 1000 sau mai mult de lei, tot aceeaşi taxă aveam de plătit? Şi nu întreb pentru mine, ci pentru acei oameni săraci, care încearcă să consume cât mai puţin, dar care totuşi nu reuşesc să plătească la timp. Mi se pare bătaie de joc, totuşi.
La GDF-Suez un calcul rapid îmi spune că este undeva 100% (este de fapt mai mult, căci a fost factură de estimare, consumul real era cu mult mai mic). Iar este aceeaşi întrebare.
Răspunsul probabil nu îl voi afla niciodată, căci aceşti mastodonţi nu au birouri de relaţii cu publicul, şi, chiar dacă ar avea, funcţionarul de acolo nu ar avea nici o putere de decizie în cazul tău, aşa că nu ai face altceva decât să te milogeşti.
Mai sunt şi alte inconveniente în toată această ecuaţie, cert este că am trecut la serviciile unor bănci la care pot activa online, chiar dacă nu am cardurile la îndemână. Cât despre Renel şi GDF-Suez, să fie ei fericiţi cu taxele astea stupide şi să se mai plimbe mult dimineaţa şi la prânz pentru a-şi transporta familia la servici şi la şcoală pe banii mei... Şi mai urmează să am de furcă cu alţi 2 mastodonţi cărora le pasă în paişpe de problema mea: Romtelecom şi Orange. Mi-a treubuit mie Factură Verde!

2 comentatori

Laurentiu Friday, December 7, 2012 at 11:31:00 AM GMT+2

Pai crezi ca le pasa lor de aia care stau cu patentul si cheile in mana?! Bani sa iasa, prosti care sa munceasca se gasesc oricand.

Radu Patriciu Saturday, October 26, 2013 at 12:05:00 AM GMT+3

Nasoala experienta. Bine c-ai povestit-o ca sa luam aminte. Sper sa n-ajung intr-o situatie similara. Incepand cu cardurile si continuand cu facturile si cu toate cele. Dar ca sa raspund intrebarii tale cred ca da, tot atat ai fi platit si daca aveai 1000 de lei facturati.

Dofollow Blog