NG's recomandă:


4 camere web partia de schi Covasna

Esti curios?

PC Computer

Creative Commons


TinaR - VIP
Azi cumperi mai ieftin:

35% reducere la colectia Nautilus

Piata de Advertoriale
I'm listed in Personal Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Popular Posts

Bottom 3

CafeForm Plus
Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Nemira, amintiri adolescentine

Isaac Asimov - Fundatia
Cu mult drag îmi aduc aminte şi acum când privesc în biblioteca frumoasa colecţie SF pe care am dobândit-o prin anii 1995, dacă nu mă însel. Trecut de adolescenţă şi păşind spre maturitate, nu am renunţat la fundaţia culturii umane, anume cititul. În anul acela am reuşit să construiesc o colecţie întreagă lansată de Editura Nemira, o colecţie SF a autorului Isaac Asimov, colecţie pe care am citit-o pe nerăsuflate, fiind amator de SF, şi pe care am recitit-o ori de câte ori am avut ocazia şi pofta de o lectură bună. La mijlocul anilor 90 încă nu se ştia ce este internetul, cu ce se mănâncă şi sursa cea mai bună de informare era cartea. Şi pe această parte era destul de greu sa găseşti ceva pentru că piaţa încă era proaspată şi lumea privea cu reticenţă noile cărţi din rafturile librăriilor. Spre deosebire de aceste reticenţe, Editura Nemira a reuşit întotdeauna să surprindă cititorul şi să îi acorde respect, prin titluri interesante. Şi uite aşa voi vorbi eu acum despre "Fundaţia" lui Isaac Asimov. Fundaţia prezintă povestea unui grup de oameni de ştiinţă ce doresc să păstreze cunoştinţele acumulate de către umanitate, în timp ce civilizaţia ce îi înconjoară este în declin. Analogic cu această scurtă prezentare a cărţii este şi valoarea colecţiei în sine. Seria SF Nautilus, lansată de Editura Nemira, printre care şi cărţile lui Isaac Asimov, Ciclul Fundaţiei, se află şi acum pe piaţă, în biblioteci şi în librării de anticariat la preţuri cu mult peste cele ale cărţilor recent ieşite la vânzare. Acesta este doar unul dintre semne care arată ingeniozitatea Editurii Nemira printr-o colecţie de cărti incredibilă, cărţi care acordă cititului o noua identitate şi cititorului un univers infinit. Univers infinit şi imaginaţie dusă la extrem. Să fim sinceri, asemenea cărţi nu se mai află prin bibliotecile adolescenţilor, poate numai pe rafturile nostalgicilor care au avut câţiva ani frumoşi alături de Nemira. Am vizualizat viitorul din cărţle lui Isaac Asimov şi acum încet începem să le şi trăim. Trăim istoria văzută cu ani in urma de vizionari, ne îmbogăţim lecturând arta concepută de genii, artă adusa mai aproape de Editura Nemira. 

Acum blogger fiind, apuc să citesc mai mult şi cred în continuare că trebuie să promovăm cultura cititului, pentru că, spre deosebire de televiziune, o carte este mult mai valoroasă şi s-a demonstrat de nenumărate ori că filmul este mai nereuşit decât cartea despre care vorbeşte! Vorbesc despre aceste lucruri pentru că, în momentul de faţă, la ieşirea din adolescenţă, majoritatea persoanelor încep să renunţe la această practică folositoare şi cultivatoare de spirit. Dar, spre deosebire de adolescenţii de astăzi, eu am avut ani frumoşi alături de Editura Nemira, am "pierdut" nopţi citind cărti, lecturând şi relecturând fiecare carte SF pe care o am în bibliotecă. Astfel susţin "Fundaţia" lui Isaac Asimov, susţin fundaţia culturii umane, cititul şi lectura SF. Imaginaţia intră într-un univers propriu nelimitat. 

Mulţumesc Nemira, mulţumesc pentru cultura pe care o am astăzi. Fără lecturile interesante aş fi fost mult mai sărac!


0 comentatori

Dofollow Blog