NG's recomandă:


4 camere web partia de schi Covasna

Esti curios?

PC Computer

Creative Commons


TinaR - VIP
Azi cumperi mai ieftin:

35% reducere la colectia Nautilus

Piata de Advertoriale
I'm listed in Personal Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Popular Posts

Bottom 3

CafeForm Plus
Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Boul si vitelul - I. L. Caragiale


BOUL ŞI VIŢELUL

Ion Luca Caragiale
(30 ianuarie 1852 – 9 iunie 1912)

Un bou, ca toţi boii puţin la simţire,
În zilele noastre de soart ‘ajutat…
Învăţă la şcoală cartea de cetire
Şi ajunse boul un bou învăţat.


Mare lucru’n lume e şi-nvăţătura!
Ţine loc de multe, chiar şi de talent…
Printr’o bună şcoală, rafinezi natura:
Din viţel poţi scoate un bou eminent.


Nu încape vorbă, între animale,
Un aşa specimen greu să mai găseşti…
Să citească zilnic feluri de jurnale,
Rumegând atâtea ştiri politiceşti.


Astfel, eminentul, în curent cu toate,
Iată, pe nepotu-i tânăr l-a ‘ntâlnit:
„Unchiule, cum mergem?” — „Excelent, nepoate!
A mai grea problemă s’a şi rezolvit”.


„Unchiule, iar glume!” — „Ba deloc, băiete!
Sunt de-acord cu toţii, foarte sigur ştiu…
Să m’ascultaţi pe mine, eu citesc gazete;
Tu nu ştii nimica, eşti un agiamiu.


Mă’ndoiam eu însumi: m-am convins în fine,
C’am scăpat de-acuma de orice nevoi:
Ni sunt deopotrivă voitori de bine
Şi au multă milă cei mai mari de noi.


N’au pierit zadarnic, astă primăvară,
Dintre noi atâţia ca la zalhana!
Drepturile noastre sfinte triumfară:
O s’avem islazuri, dacă ni le-or da…”


A rămas viţelul ca un gură-cască,
Fericit că’n fine sacra speţ-a lui
O avea de-acuma din belşug să pască
Ş’o purta mai lesne greul jugului.

3 comentatori

Friv Monday, January 30, 2012 at 2:18:00 PM GMT+2

daca stai sa te gandesti cata aplicabilitate au piesele lui de teatru in realitatile noastre...
nu am evoluat deloc la capitolul asta, se rade si cum de noi...

annitu Wednesday, February 1, 2012 at 10:49:00 PM GMT+2

Frumoasă poezie...

Stiri Arges Sunday, February 26, 2012 at 4:57:00 AM GMT+2

Ion Luca Caragiale ... marele dramaturg...putini ca el

Dofollow Blog